maanantai 10. toukokuuta 2010

Oven takana

Tämä runo syntyi viime syksynä kun olin juuri ensimmäisiä kertoja Mummon kammarin runopiirissä.
Oli tehtävänä kirjoittaa runo jossa täytyi olla jotkin määrätyt sanat. Onneksi olin jo ennemminkin kirjoitellut runoja, sillä tehtävä tuntui vaikealta.
Oven takana täytyi olla jotakin jännää, josta kannattaisi kirjoittaa.
Silloin muistin "Aamutuulia" nimisessä blogissa olleen Suomennetut laulun sanat
Englannin kielisestä laulusta jossa oli vakavan ikävä aihe, mutta viimeiset sanat toistuivat joka säkeistössä.
Runo kaikessa yksinkertaisuudessaan on kuitenkin ihan omani, jossa kokeilin toistosäettä ihan kivasti edellä kerrottuun tapaan.

>OVEN TAKANA



Lapseni ovat jo lähteneet kotoa
on hyvä viettää aikaa yksin
ja lukea runoja.
Vaikka on myöhäinen ilta
ja oven takana pureva tuuli.

On lämmintä ja tee maistuu.
Suolakeksit hemmottelevat
makuaistejani.
Vaikka on myöhäinen ilta
ja oven takana pureva tuuli.

Vuoteessani on puhtaat lakanat
ja ne kutsuvat luokseen
odottaen minua levolle.
Vaikka on myöhäinen ilta
ja oven takana pureva tuuli.


Ah miten onkaan lämmintä
ja niin rauhallista
Minua ei mitenkään haittaa
vaikka on myöhäinen ilta
ja oven takana pureva tuuli.

Tampereella 7.10.2009 SH

1 kommentti:

seijastiina kirjoitti...

Pidän tästäkin, oikein kuin minä olisin ajatellut noin.
Luen silloin tällöin runojasi, kun aikaa on, tässä töissä kesken kaiken sain hivenen nyt aikaa joten käväisin täällä, ja kiitos taas kommentistasi blogissani :)