tiistai 28. huhtikuuta 2009

Päiväkirja Inha 22.1.1967

Pakkanen paukkuu taas -27 asteen voimalla, mutta minulla on silti lämmin täällä huoneessani, ja mieleni uhkuu yltäkylläisyyden tunnetta. Tulin juuri vasta kämpille, oltuani pyhän ajan Töyssyllä ja kotona. Myös hiihtokilpailuissa olin Urheilutalolla. Siellä oli Keski-Suomen piirinmestaruuskisat,
joissa Nelly ja Ulla hiihtivät naisten sarjassa. Nelly oli neljäs ja Ulla viimeinen eli kahdeksas.
Olin siellä eräänlaisen lähetin tehtävissä, ja välitin tietoja ahkerasti ajanottajille ja laskijoille.
Eira lähtee Helsinkiin ensi viikolla- luulen, että hänen vauvansa syntyy pian.
OOO
60-VUOTIAALLE KALLE PUISTOLLE
Tämän runon olin kirjoittanut työtoverilleni, jonka syntymäpäivillä olin ollut edustamassa varikon henkilökuntaa 10.11.1966
.
Tummat laakeat mainingit
liikkuvat aikojen yössä,
kuin vuoret ne kulkevat
vuosien kapalovyössä.
Sulkevat syliinsä
viikinkilaivan.
Lautturi työssä
saa tuntea vaivan
ohjata laivansa
kalliorantaan.
.
Yllänsä pilvien meri
myrskyisä vuosien saatto,
vaan laivansa ruorissa istuu
nyt vuosia täyttävä taatto.
Vielä on nuori se veri
pian pursi jo rannassa on.
Yhä kulkee pilviä yllä,
mutta tyyntyy se varmasti kyllä.
Taivaalle iltarusko
pian purppuraviittoja saa.
Yhä säilyköön voima ja usko,
joka mieltänsä nuorentaa.

Ei kommentteja: