lauantai 28. maaliskuuta 2009

Päiväkirja 14.5.1963

Jäät ovat lähteneet järvistä, on tullut kesä. Muutamia päiviä sitten kuoriutuivat kottaraisille ensimmäiset poikaset. Kylvönteko on jo täydessä käynnissä. Olin tämän päivän Tapiolassa töissä, ja menen vielä huomennakin, jonka jälkeen olisi otettava omat kylvöt asiaksi.
Olen ryhtynyt Tuotantomyynnin myyntimieheksi. Sain jo paperit, mutta Vapsu yleispesimen mallikappale on vielä postissa. Se on viikon sisällä lunastettava. Mopo on korjaamolla, ja saan sen lähipäivinä. Tietosanakirjan lunastin eilen, vaikka olen ollut taloudellisessa ahdingossa, niin uskon selviäväni jotenkuten.
Käyn pyrkimässä ammattikouluun kesäkuun 3 päivänä.
Sain tänä aamuna luettua loppuun "Täällä pohjantähden alla" teoksen kolmannen osan. Pidin sitä Suomen kirjallisuuden huippusaavutuksena, sillä se on kirja, jonka pitäisi jokaisen lukea.
Sain Sulosen Helenalta kirjeen tänään, hän on Eiran koulukavareita, ja Eiran välityksellä pyysin Häntä kirjeenvaihtoon kanssani. Tänään tuli vastaus, ja hän vaikutti kivalta tytöltä.
Olen miehistynyt viime kuukausina paljon. Politiikasta olen tavoitellut uutta maailmankuvaa. Kiinnostukseni toista sukupuolta kohtaan on lisääntynyt, enkä tunne itseäni yhtä ujoksi kuin aikaisemmin.
Lisäksi olen kaavaillut tulevaisuudensuunnitelmia varmemmalta pohjalta kuin ennen.
Jalasjärven pappa täytti 80-vuotta vappuna. Isä oli mopon kanssa syntymäpäivillä. Tämän kuun lopulla meille tulee maanmittari.
Vuorisen Olavi kävi viime lauantaina.
Olen onnellinen ja toiveikas kun tulee kesä!
Vaikka tulisi vastoinkäymisiäkin, niin niitä en pelkää

Ei kommentteja: